Jak edukacja domowa przygotowuje do egzaminów zewnętrznych?

System nauczania w trybie edukacji domowej posiada szereg skutecznych rozwiązań, które nie tylko pozwalają uczniom opanować podstawę programową. Pomagają również osiągać znakomite wyniki w egzaminach zewnętrznych oraz doskonale odnajdywać się w dorosłym życiu. Jednocześnie wymagający i odpowiedzialny proces uczenia się dość jednoznacznie weryfikuje nadzieje tych, którzy upatrują w edukacji domowej drogi ucieczki przed ewentualnym brakiem uzyskania promocji.

Jak edukacja domowa przygotowuje do egzaminów zewnętrznych?

Świadomość zasad, jakimi kieruje się edukacja domowa, systematycznie wzrasta. Jednak nadal wymagają one rzetelnego tłumaczenia i popularyzowania, aby uśmierzyć rozmaite obawy oraz obalić krążące na jej temat stereotypy. Wśród zagadnień, które najczęściej frapują rodziców i opiekunów, pojawia się sposób weryfikacji zdobytej wiedzy, a także kwestia umiejętności radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym na dalszych szczeblach edukacyjnej przygody.

Doroczne egzaminy

Model edukacji domowej nie tylko przewiduje, ale również skrzętnie korzysta z form egzaminacyjnych. Zakłada bowiem konieczność zdawania rocznych egzaminów klasyfikacyjnych z wszystkich przedmiotów obowiązujących w danym roku szkolnym. Dzięki temu uczeń nie tylko nabywa umiejętności związane z opanowywaniem dużych partii materiału, ale również regularnie konfrontuje się ze stresem egzaminacyjnym. Zebrane doświadczenie okazuje się niezwykle pomocne, ponieważ w znaczny sposób minimalizuje stres odczuwany przez młodzież zarówno w czasie testów ósmoklasisty, jak i matury.

Przygotowani na przyszłość

Większy spokój i pewność wynikają z umiejętności rozwiązywania testów, którą nabywają uczniowie w niepublicznych szkołach „Scandynavia”. Nasze egzaminy klasyfikacyjne przebiegają według standardów egzaminów zewnętrznych i przeprowadzane są przez doświadczonych nauczycieli. Młodzi ludzie od samego początku stykają się z koniecznością rozwiązywania testów, dochodząc w tej sztuce do perfekcji. Dzięki temu forma i zakres egzaminów zewnętrznych ani nie zaskakuje, ani nie stanowi żadnej przeszkody. Tym bardziej, że w ramach edukacji domowej uczniowie zobowiązani są m.in. do opanowania podstawy programowej.

Na naukę warto patrzeć jak na maraton. Trzeba wykonać naprawdę dużą pracę, aby móc cieszyć się dobrymi wynikami w przyszłości. Podobnie jest w przypadku edukacji domowej. Duże nakłady pracy na samym początku procesu nauczania mogą wydawać się obciążające. Jednak dają znakomite rezultaty w sferze egzaminacyjnej i trwale kształtują osobowość oraz charakter młodego człowieka. Taki system zdobywania wiedzy uczy bowiem samodzielności, odpowiedzialności, organizacji pracy oraz zarządzania czasem, o których to cechach pisaliśmy we wpisie: Cechy charakteru predysponujące do edukacji domowej (Czytaj artykuł =>) . Dzięki temu dziecko bardzo wcześnie nabywa umiejętność czerpania korzyści z procesu edukacji w zgodzie z własnym rytmem i predyspozycjami, czego na ogół doświadcza dopiero w trakcie studiów, jeśli wcześniej odbierało edukację w trybie szkoły stacjonarnej. Innymi słowy, w szkołach „Scandynavia” od samego początku kształtujemy młodych ludzi gotowych na przyszłość, dzięki czemu zdecydowanie lepiej radzą sobie oni w dorosłym życiu.

Powyżej średniej i bez doraźnych korzyści

Nasza dotychczasowa praktyka w zakresie kształcenia w systemie edukacji domowej, zdobyta w szkołach „Otwarte Drzwi” wskazuje, że poziom zdawalności egzaminów zewnętrznych w naszych placówkach wykracza poza średnią krajową. Uczniowie są do nich znakomicie przygotowani, zdobywane oceny odzwierciedlają poziom posiadanej wiedzy i umiejętności, a nasi absolwenci dostają się na wybrane kierunki w pierwszym naborze, zarówno na uczelniach krajowych, jak i zagranicznych.

Niepubliczne szkoły „Scandynavia” oferują świetne perspektywy. Jednocześnie wymagają od ucznia zaangażowania, samodzielności i pracowitości przez cały okres nauki. Dlatego też wbrew pojawiającym się oczekiwaniom czy płonnym nadziejom, nasze placówki nie są przeznaczone dla osób, które szukają ratunku w przypadku zagrożenia brakiem promocji do kolejnej klasy w swojej dotychczasowej szkole. Wynika to nie tylko z wysokiego poziomu nauczania, ale również z procesu rekrutacji.

Choć w niepublicznych szkołach „Scandynavia” trwa ona cały rok, to w przypadku klasy ósmej zamykana jest do końca marca danego roku szkolnego, a dla klasy maturalnej w liceum do końca grudnia danego roku szkolnego. Nie ma więc mowy o zmianie „barw szkolnych” w ostatniej chwili, pozwalającej doraźnie uniknąć konsekwencji edukacyjnego fiaska.

Traktujemy misję nauczania poważnie i ważna jest dla nas droga prowadząca do celu, a nie tylko sam cel. Nasz system edukacji nastawiony jest na pełen rozwój predyspozycji i zainteresowań młodego człowieka, dzięki czemu zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają mu znakomicie radzić sobie zarówno podczas egzaminów zewnętrznych, jak i na kolejnych szczeblach nauki. Jednocześnie czynią go świadomym, szczęśliwym i gotowym na życiowe wyzwania.

Wybrane dla Ciebie