Eksperci doradzą, jak fizycznie i psychicznie przygotować pierwszoklasistę – bezpłatne warsztaty „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI”

Proces adaptacji dziecka do szkoły jest równie ważny jak przygotowanie do żłobka i przedszkola – mówią eksperci z Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu. Aby umiejętnie wesprzeć siebie i swojego 6-latka wobec nadchodzących wyzwań, eksperci we współpracy z marką Herlitz, pomysłodawcą akcji, zapraszają na wyjątkowe spotkania rodzinne, które odbędą się w lipcu i sierpniu w siedzibie Instytutu przy ul. Murawa. Na bezpłatnych warsztatach „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI” rodzice poznają skuteczne strategie zapewniające dzieciom poczucie bezpieczeństwa i komfort emocjonalny oraz opracowane przez fizjoterapeutę ćwiczenia dla poprawy samopoczucia dzieci i wsparcia zdrowia ich pleców – od września zaczną bowiem dźwigać niezbędne przybory i podręczniki przez średnio 175 dni w roku.

Eksperci doradzą, jak fizycznie i psychicznie przygotować pierwszoklasistę – bezpłatne warsztaty „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI”

Mimo trwających wakacji, rodzice, których dziecko od września br. po raz pierwszy pójdzie do pierwszej klasy szkoły podstawowej, mogą już odczuwać niepokój. Naturalny stres adaptacyjny dotknie również ich pociechy, choć zapewne nieco później. O tym, dlaczego proces adaptacji do szkoły jest tak ważny dla rozwoju dziecka i jego późniejszych sukcesów edukacyjnych i życiowych, opowiedzą już niedługo eksperci z Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu. We współpracy z marką Herlitz, producentem tornistrów i przyborów szkolnych z siedzibą również w sercu Wielkopolski, eksperci z Instytutu organizują bezpłatne warsztaty dla rodziców i dzieci. Spotkania w ramach cyklu „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI” trwają około 2 godzin i odbywają się w wybrane soboty wakacji (22 lipca i 19 sierpnia). Na stronie Instytutu ruszyła rejestracja na wydarzenie, a zainteresowani rodzice mogą wybrać pomiędzy godzinami spotkań (start o 9:30, 12:30 i 16:00).

– Przejście do szkoły jest równie ważne dla rozwoju dziecka co wcześniejsze etapy (żłobek, przedszkole), z czego rodzice czasem nie zdają sobie sprawy; myślą, że jeśli dziecko poradziło sobie z adaptacją do placówek wczesnej opieki, to szkoła podstawowa będzie dokładnie tym samym – a wiemy dzięki naszej wieloletniej praktyce, że tak nie jest. Umiejętności adaptacyjne kształtują się w dziecku przez dłuższy czas. Korzystając z wiedzy i umiejętności całego zespołu naszych specjalistów (m.in. psychologów, pedagogów, nauczycieli) pokazujemy rodzicom perspektywę dziecka i te potrzeby, które są ważne dla w sześcio- i siedmiolatków. Natomiast dzieciom, poprzez zabawę i działania projektowe, stwarzamy okazję do budowania dobrego i realnego obrazu szkoły. Pomagamy im zrozumieć, czym jest szkoła, klasa, na czym polegają lekcje i przerwy, co to znaczy być uczniem, jak sobie radzić w tym nowym środowisku – dzięki temu zapewniamy im łagodniejszy start i zmniejszamy stres adaptacyjny – mówi Izabela Szałajska-Kułakowska, psycholożka i członkini Zarządu Stowarzyszenia Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

Instytut Małego Dziecka im. Astrid Lindgren jest organizacją pozarządową, której początki sięgają 1993 r. Powstał z inicjatywy psychologów i twórców, którzy jako jedni z pierwszych w Polsce i pierwsi w Poznaniu zaczęli promować znaczenie wczesnego dzieciństwa i wczesnej, dobrej jakości edukacji dla życia człowieka, jego sukcesów edukacyjnych, zawodowych i życiowych. Działa w obszarze wsparcia rozwoju i edukacji dzieci w wieku od narodzin do ok. 7 roku życia. W swoich działaniach łączy nowoczesną wiedzę i praktykę psychologiczną oraz pedagogiczną z wieloletnim doświadczeniem. Pozwoliło to wypracować innowacyjną, autorską perspektywę skoncentrowaną na perspektywie małego dziecka – tzw. Podejście IMD, które stanowi podstawę pracy interdyscyplinarnego zespołu specjalistów: psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, socjologów, trenerów. Zespół IMD zrealizował kilkadziesiąt projektów o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym.

Pomysłodawcą wspólnych spotkań rodzinnych dla dzieci i rodziców jest firma Herlitz, która do udziału w programie „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI” zaprosiła również fizjoterapeutkę Karolinę Szymańską.

“W Herlitz doskonale znamy – również z własnego doświadczenia – dylematy, przed którymi co roku stoją rodzice, którzy posyłają dziecko do pierwszej klasy i muszą skompletować pierwszą szkolną wyprawkę. Uznaliśmy, że warto wyjść tym potrzebom naprzeciw, ponieważ naszym celem jest tworzenie równych szans w nauce i rozwoju dla każdego – zgodnie z misją Grupy Pelikan, której jesteśmy częścią. Dlatego uruchamiamy pierwszy pilotażowy program „IDĘ DO SZKOŁY Z SUPERMOCAMI” z najlepszymi ekspertami od wsparcia rozwoju dzieci. Włączyliśmy w scenariusz zajęć, przygotowany przez zespół specjalistów Instytutu Małego Dziecka, ćwiczenia zaproponowane przez ekspertkę w dziedzinie fizjoterapii. W ten sposób oferujemy rodzicom oraz ich pociechom kompleksowe przygotowanie do rozpoczęcia tego niewątpliwie trudnego, ale jakże ważnego w życiu każdego człowieka etapu “

mówi Jacek Pobłocki, Head of Marketing Herlitz.

Celem ćwiczeń pod okiem fizjoterapeutki jest zachęcenie dzieci i rodziców do włączenia ruchu w życie codzienne i pokazanie dzieciom, że mogą się wspaniale bawić również poprzez aktywność fizyczną, która wpływa korzystnie na ich zdrowie. Organizatorzy liczą, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu w spotkania warsztatowe, dobre samopoczucie i uśmiech na twarzy dziecka staną się dla rodziców dodatkową motywacją do zadbania o zdrowie ich pociech.

Organizatorzy informują, że na wydarzenie można rejestrować się wyłącznie poprzez formularz na stronie Instytutu Małego Dziecka: https://imd.org.pl/rodzinne-spotkania-ide-do-szkoly/ .

Termin 1: 22.07.2023 (3 spotkania)

Termin 2: 19.08.2023 (3 spotkania)

Spotkania w godzinach: 9.30-11.30; 12.30-14.30; 16.00-18.00

Miejsce spotkań: Instytut Małego Dziecka im. Astrid Lindgren, ul. Murawa 37C/L4 Poznań

Udział w spotkaniach jest bezpłatny

Wybrane dla Ciebie