WydarzeniaW konkursie na piątkę wygrali wszyscy

W konkursie na piątkę wygrali wszyscy

Na zakończonych w ostatni weekend Targach Edukacyjnych w Poznaniu uhonorowano laureatów ogólnopolskiego konkursu edukacyjno-ekologicznego EduPak Polska. Wpłynęły na niego zgłoszenia z 211 placówek oświatowych z całej Polski - w sumie 301 prac. Łącznie w projekcie wzięło udział 1242 przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z całego kraju.

dzieci
dzieci
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Konkurs EduPak Polska został już po raz piąty zorganizowany przez organizację non-profit Friends of Glass Polska oraz Fundację Edukacja dla Przyszłości Zielony Motyl. Nad poprawnością metodyczną pieczę sprawował współorganizator - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu. W oparciu o udostępnione bezpłatnie materiały edukacyjne i przeprowadzone w przedszkolach i szkołach "Szklane Lekcje" uczestnicy konkursu, w pięciu kategoriach wiekowych, przygotowali piosenki, zdjęcia, propozycje brand hero i kampanie reklamowe, wśród których Jury wybrało najlepsze prace, co nie należało do łatwych zadań.

W tej edycji oceniające Jury zwróciło uwagę na bardzo dużą liczbę oznakowań stanowiących ilustracje lub element pracy w postaci naklejek, nadruków czy materiałów "edukacyjnych" wykorzystanych przez uczestników, które niestety posiadały błędy merytoryczne i dyskwalifikowały nadesłane zgłoszenia. Ten problem został już zasygnalizowany w Departamencie Edukacji i Komunikacji Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Gala Finałowa, na którą przybyło ponad dwieście osób, była pełna emocji, radości i uśmiechów przedszkolaków oraz uczniów, którzy przyjechali na nią z całej Polski, pokonując nawet ponad 400 kilometrów! Laureaci wyszli z Dyplomami i Pucharami ufundowanymi przez Honorowego Patrona Prezydenta Miasta Poznania oraz wymarzonymi nagrodami. Te ostatnie zostały osobiście wybrane przez dzieci i młodzież, a zakupione dzięki wsparciu Partnerów EduPak Polska: Ardagh Glass Packaging, sieci sklepów Biedronka, Rekopol oraz Nadleśnictwa Antonin, które wraz z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych przekazało też sadzonki dla placówek oświatowych. Wręczenie było ogromnym przeżyciem dla młodych uczestników oraz nauczycieli, którzy otrzymali też karty podarunkowe, a niejednemu rodzicowi zakręciła się łezka w oku.

"Bardzo cieszymy się, że z edycji na edycję zwiększa się liczba uczestników i przysyłanych prac.W konkursie wygrywają wszyscy i to nie tylko dlatego, że każdy dostaje dyplom. Zyskują też nasi Partnerzy, którym dziękujemy za wsparcie ponieważ razem wpływamy na świadome wybory młodych ludzi, którzy otrzymują możliwość kształtowania zrównoważonej przyszłości. Natomiast firmy i organizacje mają przestrzeń do realizacji swojej misji edukacyjnej oraz celów CSR. Niestety, wciąż wiele z nadesłanych prac zawierało błędy merytoryczne. To pokazuje, że zapotrzebowanie na wiedzę jest nadal duże" – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager Ardagh Glass Packaging - Europe, przewodnicząca jury.

Opinię tę potwierdzają Partnerzy konkursu. "Misją Rekopol jest edukacja w zakresie recyklingu opakowań, także szklanych, w ramach kampanii - Szkło must go on - a konkurs EduPak Polska doskonale się w nią wpisuje. Dlatego też już po raz piąty mieliśmy ogromną przyjemność cieszyć się, wraz z nagrodzonymi, z rosnącej świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży z całej Polski. Konkurs rośnie wraz z uczestnikami z edycji na edycję, co jest najlepszym dowodem realizowanej przez niego misji" - dodaje Aneta Stawicka z Rekopol.

"Rozwijanie proekologicznych nawyków wśród wszystkich interesariuszy sieci Biedronka stanowi jeden z filarów strategii ochrony środowiska firmy. Z radością wspieramy inicjatywy edukacyjne, szczególnie te, które angażują najmłodsze pokolenie. Wierzymy, że edukacja dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłych postaw konsumenckich, które będą miały wpływ na przyszłość naszej planety. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do realizacji tak wartościowej inicjatywy jaką jest konkurs organizowany przez EduPak Polska", podkreśla Natalia Przybytkowska-Łasak,Menedżer ds. Ochrony Środowiska.

Wybrane dla Ciebie